Magamról

Érzelmek, értelem, fejlődés, tanulás, család, társadalom, munka, párkapcsolat, gyereknevelés, barátság, politika, lélek, test, tánc és némi keleti kultúra. Minden, ami foglalkoztat, természetesen női szemmel.

Kreatív

Nekem fontos írások

  • Orsolya Zeliska: Kedves Nézz be hozzám! Én is beszereztem egy mézeskalács ütőfát. Azt szeretném kérdezni, hogy te m... (2016.12.02. 11:18) Mézeskalács-ütőfa Erdélyből
  • estve: Elolvastam többször is, de csak a mártásnál szerepel tojás. Biztosan nem kell a tésztájába is? (2014.01.01. 21:18) Örök klasszikus - aranygaluska
  • Gergely László: Csudálatos, Mary! Esetleg gyömbéres kalács receptje is van? :) (2012.07.23. 00:05) Mary sajtos pogácsája
  • Gergely László: Jól "hangzik"! Örülök, hogy folytatod az írást, hiszen ez a blog a szülinapi ajándékod! :) (2012.06.26. 20:54) Mentaszörp
  • Rita Örvényesi: Kedves Peti! Gyakorlatilag hónapokra... hosszabb tapasztalatom nincs, nálunk bármely mennyiség elf... (2012.02.27. 21:31) Befőzött lecsó, azaz házi lecsókonzerv keresztanyám módján

Keresőszavak

advent (2) ajándék (6) alvás (2) amina (3) angol (2) arab (4) assaya (2) bara (3) baracklekvár (4) barátság (4) befőzés (3) betegség (2) bicikli (2) biciklizés (2) bizonyosság (2) boldog (5) bonbon (2) citromhéj (2) coach (5) coaching (8) család (6) csirke (2) csók (2) csokoládé (2) desszert (3) dió (3) édesség (10) egészséges (5) elfogadás (2) eltevés (2) emlék (3) erő (2) étel (3) fánk (2) fekete (2) felháborodás (2) férj (3) festés (2) festmény (2) film (6) finom (6) főétel (3) fűszer (4) gyerekek (4) gyermek (6) hagyma (2) hastánc (5) házassági évforduló (2) házi (7) házi kézápolás (2) (2) hóvirág (2) iskola (2) jácint (2) jazz (2) jóga (3) kakaóscsiga (2) kalács (4) kalácstészta (3) karácsony (13) kávé (3) kelt (5) kenyér (2) képességeim határa (2) képpel (18) kert (4) kiállítás (4) kikapcsolódás (3) kirándulás (7) könnyű étel (2) könyv (2) koreográfia (2) kórház (2) lecsó (2) lecsókonzerv (2) lekvár (3) lekváros (5) limara (2) maradék felhasználása (2) megértés (2) menta (2) méz (5) mézeskalács (4) miata (6) mozi (3) művészet (3) múzeum (5) mx5 (2) nagymama (8) olaj (2) olasz (3) olvasás (5) önismeret (6) öröm (4) örvényes (2) ősz (2) paprika (2) paradicsom (3) port.hu (3) pszichológia (6) recept (41) receptek (36) rétes (2) réteslap (2) sajt (2) sárgabarack (4) séta (2) sonka (2) spagetti (2) spenót (2) sütemény (3) sütés (6) szépművészeti (2) szerelem (3) szeretem (6) szeretet (3) szicília (2) szórakozás (4) tánc (6) tanulás (6) tapasztalat (2) tartósítószermentes (3) tartósítószer nélkül (3) tavasz (3) tavaszváró (3) tél (2) templom (2) tészta (6) tükör (2) tulipán (2) ünnep (2) utazás (7) ütőfa (2) vacsora (2) vágy (2) vallási (2) város (2) videosmart (2) wellness (3) youtube (2) zene (4) zserbó (2) zűrös nap (2) A blogban általam megjelölt kereshető kifejezések

2010.11.16. 14:32 CsR

Narancsillatú emlékek és a 7

Ma már nem ragyogott a nap, de azért kihasználtam a kellemes őszi időt és letakarítottam a kerti garnitúrát. Azt javasolják, hogy a trópusi fából készült bútorokat olajozzuk be, hogy megvédjük az őszi-téli csapadéktól, párától és enyhítsük a nyári napsütés égető hatását. Gondoltam, hogy nem veszek méregdrágán speciális bútorápoló olajat, hanem felhasználom a 7 évvel ezelőtt használt padlóbeeresztő keményolaj maradékát. Az üveget kinyitva édes narancsillatot éreztem, aztán elmélyülten elkezdtem puha ruhával áttörölni a székeket és az asztal léceit. A monoton munka és az illat gondolatok sorát indította el bennem (Nem is gondoltam volna magamról, hogy olfaktorikus típus vagyok, ideje lenne megnézni az NLP-tesztemet. (Neurolingvisztikai programozás - most tanultam kommunikációelméletből, jó, mi? ))

Tán pár héttel több mint 7 éve ugyanígy szagoltam minden áldott nap ezt a finom olajat. Akkor készült el a házunk, 1. ÖB-vel naponta jöttünk és igyekeztünk beköltözésre alkalmassá tenni az új lakást. Ő reggeltől estig szerelt, én meg felváltva kentem a padlót és takarítottam. Annyira megnyugtató és örömteli volt naponta olajozni és térden csúszva törölni a friss fenyőpadlót. Látni, ahogy napról napra mélyül a színe, hogy egyre selymesebb lesz, hogy megcsillan rajta a lámpa fénye. S tudni, hogy nemsokára jöhetnek a gyerekek, hogy hamarosan vége az építkezés mindennapi hajszájának, hogy a Karácsonyt már itt töltjük együtt.
Furcsa, hogy 7 év után törtek elő ezek az emlékek. Valóban van abban valami, hogy az emberélet hét éves ciklusokba rendeződik? Azt mondják, a kisgyermeknek 7 éves korától kezdődően van saját aurája. Meg hogy a kapcsolatokban is 7 évente jönnek a krízisek. Nekem meg 7 évente jut a narancsolaj illatából úgy, hogy közben boldogan a családi fészket rakom-építem... De jó nekem!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nezzbehozzam.blog.hu/api/trackback/id/tr842452498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása