Magamról

Érzelmek, értelem, fejlődés, tanulás, család, társadalom, munka, párkapcsolat, gyereknevelés, barátság, politika, lélek, test, tánc és némi keleti kultúra. Minden, ami foglalkoztat, természetesen női szemmel.

Kreatív

Nekem fontos írások

  • Orsolya Zeliska: Kedves Nézz be hozzám! Én is beszereztem egy mézeskalács ütőfát. Azt szeretném kérdezni, hogy te m... (2016.12.02. 11:18) Mézeskalács-ütőfa Erdélyből
  • estve: Elolvastam többször is, de csak a mártásnál szerepel tojás. Biztosan nem kell a tésztájába is? (2014.01.01. 21:18) Örök klasszikus - aranygaluska
  • Gergely László: Csudálatos, Mary! Esetleg gyömbéres kalács receptje is van? :) (2012.07.23. 00:05) Mary sajtos pogácsája
  • Gergely László: Jól "hangzik"! Örülök, hogy folytatod az írást, hiszen ez a blog a szülinapi ajándékod! :) (2012.06.26. 20:54) Mentaszörp
  • Rita Örvényesi: Kedves Peti! Gyakorlatilag hónapokra... hosszabb tapasztalatom nincs, nálunk bármely mennyiség elf... (2012.02.27. 21:31) Befőzött lecsó, azaz házi lecsókonzerv keresztanyám módján

Keresőszavak

advent (2) ajándék (6) alvás (2) amina (3) angol (2) arab (4) assaya (2) bara (3) baracklekvár (4) barátság (4) befőzés (3) betegség (2) bicikli (2) biciklizés (2) bizonyosság (2) boldog (5) bonbon (2) citromhéj (2) coach (5) coaching (8) család (6) csirke (2) csók (2) csokoládé (2) desszert (3) dió (3) édesség (10) egészséges (5) elfogadás (2) eltevés (2) emlék (3) erő (2) étel (3) fánk (2) fekete (2) felháborodás (2) férj (3) festés (2) festmény (2) film (6) finom (6) főétel (3) fűszer (4) gyerekek (4) gyermek (6) hagyma (2) hastánc (5) házassági évforduló (2) házi (7) házi kézápolás (2) (2) hóvirág (2) iskola (2) jácint (2) jazz (2) jóga (3) kakaóscsiga (2) kalács (4) kalácstészta (3) karácsony (13) kávé (3) kelt (5) kenyér (2) képességeim határa (2) képpel (18) kert (4) kiállítás (4) kikapcsolódás (3) kirándulás (7) könnyű étel (2) könyv (2) koreográfia (2) kórház (2) lecsó (2) lecsókonzerv (2) lekvár (3) lekváros (5) limara (2) maradék felhasználása (2) megértés (2) menta (2) méz (5) mézeskalács (4) miata (6) mozi (3) művészet (3) múzeum (5) mx5 (2) nagymama (8) olaj (2) olasz (3) olvasás (5) önismeret (6) öröm (4) örvényes (2) ősz (2) paprika (2) paradicsom (3) port.hu (3) pszichológia (6) recept (41) receptek (36) rétes (2) réteslap (2) sajt (2) sárgabarack (4) séta (2) sonka (2) spagetti (2) spenót (2) sütemény (3) sütés (6) szépművészeti (2) szerelem (3) szeretem (6) szeretet (3) szicília (2) szórakozás (4) tánc (6) tanulás (6) tapasztalat (2) tartósítószermentes (3) tartósítószer nélkül (3) tavasz (3) tavaszváró (3) tél (2) templom (2) tészta (6) tükör (2) tulipán (2) ünnep (2) utazás (7) ütőfa (2) vacsora (2) vágy (2) vallási (2) város (2) videosmart (2) wellness (3) youtube (2) zene (4) zserbó (2) zűrös nap (2) A blogban általam megjelölt kereshető kifejezések

2011.02.09. 09:01 CsR

Bajor rozskenyér

Címkék: receptek kenyér recept vacsora bajor rozskenyér

Már régóta vágytam a sok fehér kenyér után a rozskenyér savanykás, finom ízére. Reggel gyorsan be is ugrottunk a Wekerlén levő bioboltba, hogy vegyünk hozzá teljes kiőrlésű bio rozslisztet. A kenyeret délelőtt kezdtem el bedagasztani és vacsoraidőre sült ki, egész nap foglalkozni kellett vele. De biztosíthatok mindenkit, hogy megérte!

Hozzávalók: 35 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 15-20 dkg rétesliszt, 2,5 dl víz, 10 dkg joghurt, másfél teáskanál só, egy teáskanál cukor, 2 teáskanál bajor fűszerkeverék, 2,5 dkg élesztő.
A bajor fűszerkeveréket magam készítem. Egyszerre mindig nagyobb mennyiséget keverek be, és jól záródó fűszertartóban vigyázom. A kenyér mellett csülköt szoktam vele fűszerezni. Azonos arányban tartalmaz őrölt édesköménymagot (győgynövény- vagy bioboltban kapható), őrölt köményt és őrölt koriandert. Az arányok kimérésénél azért nem szoktam grammokat mérni, evőkanál a mércém.

Elkészítés: a hozzávalókat egyszerűen kenyérsütőgépbe tettem és hagytam, hogy végigmenjen egy dagasztás program. Utána pihentettem a tésztát még vagy fél órát és ismét elindítottam a dagasztást, de most lekapcsoltam a gépet 20 perc után és hagytam, hogy a tészta a csukott de hideg gépben keljen. Kb. 3 óra elteltével tettem a tésztát lisztezett deszkára, kézzel gyorsan átgyúrtam kicsit és hosszúkásra formáztam. Sütőpapírra téve bevágtam a tetejét és konyharuhával letakarva pihent és kelt tovább. Bő fél óra múlva 180 fokra előmelegített, párás sütőbe tettem. (A sütő aljába tettem egy vízzel feltöltött fémtálat.) Kb. 30 perc elteltével sült meg szép banra-pirosra.  Rácsra tettem hűlni, de vacsoránál még langyos volt és isteni finom... Viszont igazán szép vékony szeleteket hidegen lehet belőle szelni.

 

 


 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nezzbehozzam.blog.hu/api/trackback/id/tr732648519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása