Magamról

Érzelmek, értelem, fejlődés, tanulás, család, társadalom, munka, párkapcsolat, gyereknevelés, barátság, politika, lélek, test, tánc és némi keleti kultúra. Minden, ami foglalkoztat, természetesen női szemmel.

Kreatív

Nekem fontos írások

• Orsolya Zeliska: Kedves Nézz be hozzám! Én is beszereztem egy mézeskalács ütőfát. Azt szeretném kérdezni, hogy te m... (2016.12.02. 11:18) Mézeskalács-ütőfa Erdélyből
  • estve: Elolvastam többször is, de csak a mártásnál szerepel tojás. Biztosan nem kell a tésztájába is? (2014.01.01. 21:18) Örök klasszikus - aranygaluska
  • Gergely László: Csudálatos, Mary! Esetleg gyömbéres kalács receptje is van? :) (2012.07.23. 00:05) Mary sajtos pogácsája
  • Gergely László: Jól "hangzik"! Örülök, hogy folytatod az írást, hiszen ez a blog a szülinapi ajándékod! :) (2012.06.26. 20:54) Mentaszörp
  • Rita Örvényesi: Kedves Peti! Gyakorlatilag hónapokra... hosszabb tapasztalatom nincs, nálunk bármely mennyiség elf... (2012.02.27. 21:31) Befőzött lecsó, azaz házi lecsókonzerv keresztanyám módján

Keresőszavak

advent (2) ajándék (6) alvás (2) amina (3) angol (2) arab (4) assaya (2) bara (3) baracklekvár (4) barátság (4) befőzés (3) betegség (2) bicikli (2) biciklizés (2) bizonyosság (2) boldog (5) bonbon (2) citromhéj (2) coach (5) coaching (8) család (6) csirke (2) csók (2) csokoládé (2) desszert (3) dió (3) édesség (10) egészséges (5) elfogadás (2) eltevés (2) emlék (3) erő (2) étel (3) fánk (2) fekete (2) felháborodás (2) férj (3) festés (2) festmény (2) film (6) finom (6) főétel (3) fűszer (4) gyerekek (4) gyermek (6) hagyma (2) hastánc (5) házassági évforduló (2) házi (7) házi kézápolás (2) (2) hóvirág (2) iskola (2) jácint (2) jazz (2) jóga (3) kakaóscsiga (2) kalács (4) kalácstészta (3) karácsony (13) kávé (3) kelt (5) kenyér (2) képességeim határa (2) képpel (18) kert (4) kiállítás (4) kikapcsolódás (3) kirándulás (7) könnyű étel (2) könyv (2) koreográfia (2) kórház (2) lecsó (2) lecsókonzerv (2) lekvár (3) lekváros (5) limara (2) maradék felhasználása (2) megértés (2) menta (2) méz (5) mézeskalács (4) miata (6) mozi (3) művészet (3) múzeum (5) mx5 (2) nagymama (8) olaj (2) olasz (3) olvasás (5) önismeret (6) öröm (4) örvényes (2) ősz (2) paprika (2) paradicsom (3) port.hu (3) pszichológia (6) recept (41) receptek (36) rétes (2) réteslap (2) sajt (2) sárgabarack (4) séta (2) sonka (2) spagetti (2) spenót (2) sütemény (3) sütés (6) szépművészeti (2) szerelem (3) szeretem (6) szeretet (3) szicília (2) szórakozás (4) tánc (6) tanulás (6) tapasztalat (2) tartósítószermentes (3) tartósítószer nélkül (3) tavasz (3) tavaszváró (3) tél (2) templom (2) tészta (6) tükör (2) tulipán (2) ünnep (2) utazás (7) ütőfa (2) vacsora (2) vágy (2) vallási (2) város (2) videosmart (2) wellness (3) youtube (2) zene (4) zserbó (2) zűrös nap (2) A blogban általam megjelölt kereshető kifejezések

2011.07.04. 00:00 CsR

Esztergom

Címkék: város templom művészet múzeum esztergom miata mx5 vallási

Itt jártunk tegnap. Esztergomban. Elsődleges cél a Keresztény Múzeum meglátogatása volt - szigorúan kettesben, gyerekek nélkül. Persze hogy teljes legyen az élvezet, már az odautat is a Kisautóval tettük meg. Már az is vicces volt, hogy pénteken délután gondoltam rá, hogy fél napra el kellene lógni kicsit itthonról, elszakadni a gyerekektől, el a hétköznapokból és csak egymásra figyelni. Erre pénteken kora este I.ÖB azzal hívott fel, hogy "mi lenne, ha elmennénk kettesben miatázni egyet". Azonnal meg is egyeztünk, anyukám vállalta a kis kétéves felügyeletét, a nagyok pedig boldogan maradtak egyedül a házban.

Esztergom furcsa város. A régen sok kirándulót és nézelődőt látott utcák most kihaltak. A parkokban gaz és szemét, nyíratlan fű, gondozatlan közterek. Szomorú látni, hogy a politikai ellentét mennyire visszaveti egy város életét.

Ami tetszett az a múzeumban egy 12. századi kölni szobrászmester Mária Magdolna szobra... Megható a nő fájdalmát kifejező testtartás és arc. Nekem különösen tetszett és már-már modern műalkotássá tette a szobrot a festetlen fa és a rajta levő égésnyomok. A múzeum honlapján olvastam csak el, hogy a szobor túlélt egy tűzvészt...Nekem így tökéletes.

A múzeum után a "macskalépcsőn" - azaz egy kb. 1 méter széles  meredek lépcsősoron - felgyalogoltunk a székesegyházig, ami nekem óriási, hideg és idegen. Semmi meghittet, semmi Istenhez közelit nem tudtam felfedezni benne. Legfeljebb hatalmat és az egyház erejét tudja számomra képviselni. Természetesen ez a magánvéleményem. Az altemplomban kifejezetten rosszul éreztem magam, hamar ki is jöttem egyedül és inkább néztem, ahogy egy német nyugdíjasokból álló turistacsoport kivonul a templomból.

folyt.köv.

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyaralás Magyarországon 2011.07.05. 11:44:31

Az elmúlt két hétben Magyarországon nyaraltunk, ahol csak korlátozott (bár nem nulla...) internethozzá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.