Magamról

Érzelmek, értelem, fejlődés, tanulás, család, társadalom, munka, párkapcsolat, gyereknevelés, barátság, politika, lélek, test, tánc és némi keleti kultúra. Minden, ami foglalkoztat, természetesen női szemmel.

Kreatív

Nekem fontos írások

  • Orsolya Zeliska: Kedves Nézz be hozzám! Én is beszereztem egy mézeskalács ütőfát. Azt szeretném kérdezni, hogy te m... (2016.12.02. 11:18) Mézeskalács-ütőfa Erdélyből
  • estve: Elolvastam többször is, de csak a mártásnál szerepel tojás. Biztosan nem kell a tésztájába is? (2014.01.01. 21:18) Örök klasszikus - aranygaluska
  • Gergely László: Csudálatos, Mary! Esetleg gyömbéres kalács receptje is van? :) (2012.07.23. 00:05) Mary sajtos pogácsája
  • Gergely László: Jól "hangzik"! Örülök, hogy folytatod az írást, hiszen ez a blog a szülinapi ajándékod! :) (2012.06.26. 20:54) Mentaszörp
  • Rita Örvényesi: Kedves Peti! Gyakorlatilag hónapokra... hosszabb tapasztalatom nincs, nálunk bármely mennyiség elf... (2012.02.27. 21:31) Befőzött lecsó, azaz házi lecsókonzerv keresztanyám módján

Keresőszavak

advent (2) ajándék (6) alvás (2) amina (3) angol (2) arab (4) assaya (2) bara (3) baracklekvár (4) barátság (4) befőzés (3) betegség (2) bicikli (2) biciklizés (2) bizonyosság (2) boldog (5) bonbon (2) citromhéj (2) coach (5) coaching (8) család (6) csirke (2) csók (2) csokoládé (2) desszert (3) dió (3) édesség (10) egészséges (5) elfogadás (2) eltevés (2) emlék (3) erő (2) étel (3) fánk (2) fekete (2) felháborodás (2) férj (3) festés (2) festmény (2) film (6) finom (6) főétel (3) fűszer (4) gyerekek (4) gyermek (6) hagyma (2) hastánc (5) házassági évforduló (2) házi (7) házi kézápolás (2) (2) hóvirág (2) iskola (2) jácint (2) jazz (2) jóga (3) kakaóscsiga (2) kalács (4) kalácstészta (3) karácsony (13) kávé (3) kelt (5) kenyér (2) képességeim határa (2) képpel (18) kert (4) kiállítás (4) kikapcsolódás (3) kirándulás (7) könnyű étel (2) könyv (2) koreográfia (2) kórház (2) lecsó (2) lecsókonzerv (2) lekvár (3) lekváros (5) limara (2) maradék felhasználása (2) megértés (2) menta (2) méz (5) mézeskalács (4) miata (6) mozi (3) művészet (3) múzeum (5) mx5 (2) nagymama (8) olaj (2) olasz (3) olvasás (5) önismeret (6) öröm (4) örvényes (2) ősz (2) paprika (2) paradicsom (3) port.hu (3) pszichológia (6) recept (41) receptek (36) rétes (2) réteslap (2) sajt (2) sárgabarack (4) séta (2) sonka (2) spagetti (2) spenót (2) sütemény (3) sütés (6) szépművészeti (2) szerelem (3) szeretem (6) szeretet (3) szicília (2) szórakozás (4) tánc (6) tanulás (6) tapasztalat (2) tartósítószermentes (3) tartósítószer nélkül (3) tavasz (3) tavaszváró (3) tél (2) templom (2) tészta (6) tükör (2) tulipán (2) ünnep (2) utazás (7) ütőfa (2) vacsora (2) vágy (2) vallási (2) város (2) videosmart (2) wellness (3) youtube (2) zene (4) zserbó (2) zűrös nap (2) A blogban általam megjelölt kereshető kifejezések

2011.01.26. 21:06 CsR

Baklava - arab édesség

Címkék: arab dió édesség recept méz mandula házi mogyoró baklava szirup réteslap képpel

Imádjuk ezt a ragacsos, édes, szirupos arab édességet. Második próbálkozásom receptjét osztom meg veletek, az elsőre azt mondták a kritikusok, hogy nem volt elég ragacsos, édes és szirupos. Most módosítottam a receptem és egy kerámia formában sütöttem a baklavát:

Megolvasztottam kb. 20 dkg margarint, kikentem vele a sütőforma alját. Közben megdaráltam 30 dkg diót (jó a törökmogyoró vagy a mandula is, lehet vegyesen is készíteni). Egy lábasban feltettem melegedni 15 dkg mézet és 10 dkg cukrot kb. fél dl vízzel jól elkeverve. Amikor felforrt, beleöntöttem a darált diót és jól elkevertem. Ízlés szerint ilyenkor kerülhet bele mazsola vagy egy késhegynyi fahéj. Összesen 6 db réteslapot terítettem egyenként a formába, mindegyik közét olvasztott vajjal (azaz margarinnal) megkenve. A lapok a forma oldalán körben kilógtak, ez nem baj. Ha a réteslap-csomagban 8 vagy 10 lap van, az se baj, ha 5 jut, még az is elég. A leterített réteslapokra került a ragacsos diótöltelék, melyre az oldalt lelógó lapokat egyenként visszahajtogattam, közüket megint olvasztott margarinnal megkentem. Ekkor jelölésképpen bevágtam a tálaláskor kívánt formára és a tetejére felezett datolyákat tettem díszítésként. (A kör miatt adta magát a tortacikk-forma, de egy négyszögletes tepsiben lehet variálni.) Hideg sütőbe tettem, majd 150 fokon sütöttem kb. 25-30 percen át. Eközben kifacsartam fél citrom levét, elkevertem kb. 2 dl mézzel és egy csepp vízzel. Ezzel a sziruppal öntöttem nyakon azonnal a még forró süteményt. Ne ijedjetek meg, kb. 10 perc alatt teljesen beszívja ezt a mennyiséget.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nezzbehozzam.blog.hu/api/trackback/id/tr842615219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása