Magamról

Érzelmek, értelem, fejlődés, tanulás, család, társadalom, munka, párkapcsolat, gyereknevelés, barátság, politika, lélek, test, tánc és némi keleti kultúra. Minden, ami foglalkoztat, természetesen női szemmel.

Kreatív

Nekem fontos írások

  • Orsolya Zeliska: Kedves Nézz be hozzám! Én is beszereztem egy mézeskalács ütőfát. Azt szeretném kérdezni, hogy te m... (2016.12.02. 11:18) Mézeskalács-ütőfa Erdélyből
  • estve: Elolvastam többször is, de csak a mártásnál szerepel tojás. Biztosan nem kell a tésztájába is? (2014.01.01. 21:18) Örök klasszikus - aranygaluska
  • Gergely László: Csudálatos, Mary! Esetleg gyömbéres kalács receptje is van? :) (2012.07.23. 00:05) Mary sajtos pogácsája
  • Gergely László: Jól "hangzik"! Örülök, hogy folytatod az írást, hiszen ez a blog a szülinapi ajándékod! :) (2012.06.26. 20:54) Mentaszörp
  • Rita Örvényesi: Kedves Peti! Gyakorlatilag hónapokra... hosszabb tapasztalatom nincs, nálunk bármely mennyiség elf... (2012.02.27. 21:31) Befőzött lecsó, azaz házi lecsókonzerv keresztanyám módján

Keresőszavak

advent (2) ajándék (6) alvás (2) amina (3) angol (2) arab (4) assaya (2) bara (3) baracklekvár (4) barátság (4) befőzés (3) betegség (2) bicikli (2) biciklizés (2) bizonyosság (2) boldog (5) bonbon (2) citromhéj (2) coach (5) coaching (8) család (6) csirke (2) csók (2) csokoládé (2) desszert (3) dió (3) édesség (10) egészséges (5) elfogadás (2) eltevés (2) emlék (3) erő (2) étel (3) fánk (2) fekete (2) felháborodás (2) férj (3) festés (2) festmény (2) film (6) finom (6) főétel (3) fűszer (4) gyerekek (4) gyermek (6) hagyma (2) hastánc (5) házassági évforduló (2) házi (7) házi kézápolás (2) (2) hóvirág (2) iskola (2) jácint (2) jazz (2) jóga (3) kakaóscsiga (2) kalács (4) kalácstészta (3) karácsony (13) kávé (3) kelt (5) kenyér (2) képességeim határa (2) képpel (18) kert (4) kiállítás (4) kikapcsolódás (3) kirándulás (7) könnyű étel (2) könyv (2) koreográfia (2) kórház (2) lecsó (2) lecsókonzerv (2) lekvár (3) lekváros (5) limara (2) maradék felhasználása (2) megértés (2) menta (2) méz (5) mézeskalács (4) miata (6) mozi (3) művészet (3) múzeum (5) mx5 (2) nagymama (8) olaj (2) olasz (3) olvasás (5) önismeret (6) öröm (4) örvényes (2) ősz (2) paprika (2) paradicsom (3) port.hu (3) pszichológia (6) recept (41) receptek (36) rétes (2) réteslap (2) sajt (2) sárgabarack (4) séta (2) sonka (2) spagetti (2) spenót (2) sütemény (3) sütés (6) szépművészeti (2) szerelem (3) szeretem (6) szeretet (3) szicília (2) szórakozás (4) tánc (6) tanulás (6) tapasztalat (2) tartósítószermentes (3) tartósítószer nélkül (3) tavasz (3) tavaszváró (3) tél (2) templom (2) tészta (6) tükör (2) tulipán (2) ünnep (2) utazás (7) ütőfa (2) vacsora (2) vágy (2) vallási (2) város (2) videosmart (2) wellness (3) youtube (2) zene (4) zserbó (2) zűrös nap (2) A blogban általam megjelölt kereshető kifejezések

2010.09.28. 14:42 CsR

Finom ebéd barátnőmnek

Ma meglátogatott egy nagyon kedves, régi barátnőm. Ebédre vártam, kívánsága valami olaszos tészta volt. Gondoltam, hogy nem bonyolítom túl, legyen lasagne. Viszont valami extrát csak szerettem volna, így lett házi készítésű a tészta.

60 dkg BL80-as tótkomlósi liszthez adtam 6 szép nagy tojást és egy púpozott kávéskanálnyi lisztet. Mindezt a kenyérsütő (nem tévedés!) üstjébe tettem és a gép 10 perc alatt szép egyenletes tésztát gyúrt nekem. Természetesen ezt további 10, de inkább 15 perces kézi gyúrás követett, míg helyes kis cipóvá alakult.

 

Ezután jött a kedvenc tésztagépem, ezúttal csak nyújtottam a lapokat, kicsi fiam közben szorgalmasan reggelizett és érdeklődve nézte a fényes csodagépet. Szóval a cipót nyolc egyenlő részre vágtam, mindig csak egyet vettem ki nyújtani, a többit gondosan vastag konyharuhába csavartam, nehogy kiszáradjon. Többszöri hajtogatás és lisztezés, nyújtás után elkészültek a lasagnelapok. Kicsit szikkasztottam őket főzés előtt.

 

A lapokat forró, sós vízben főztem ki, mivel friss a tészta, így néhány perc elég, a sütőben meg úgyis sül még. A kifőtt lapokat lapos, szögletes jénai tálban előkészített besamelágyra fektettem, rá került a bolognai ragu, reszelt sajt, paradicsomszeletek és mozarella, no meg parmezán.
200 fokos sütőben sült majd egy órát. Mellé füstölt főtt szicíliai ricottát, mozarellát és paradicsomot kínáltam olívaolajjal, balzsamecettel és frissen szedett  bazsalikomlevelekkel. Hmmmm......
A pohár örvényesi rozét majdnem el is felejtettem említeni.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nezzbehozzam.blog.hu/api/trackback/id/tr552329651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása