Magamról

Érzelmek, értelem, fejlődés, tanulás, család, társadalom, munka, párkapcsolat, gyereknevelés, barátság, politika, lélek, test, tánc és némi keleti kultúra. Minden, ami foglalkoztat, természetesen női szemmel.

Kreatív

Nekem fontos írások

  • Orsolya Zeliska: Kedves Nézz be hozzám! Én is beszereztem egy mézeskalács ütőfát. Azt szeretném kérdezni, hogy te m... (2016.12.02. 11:18) Mézeskalács-ütőfa Erdélyből
  • estve: Elolvastam többször is, de csak a mártásnál szerepel tojás. Biztosan nem kell a tésztájába is? (2014.01.01. 21:18) Örök klasszikus - aranygaluska
  • Gergely László: Csudálatos, Mary! Esetleg gyömbéres kalács receptje is van? :) (2012.07.23. 00:05) Mary sajtos pogácsája
  • Gergely László: Jól "hangzik"! Örülök, hogy folytatod az írást, hiszen ez a blog a szülinapi ajándékod! :) (2012.06.26. 20:54) Mentaszörp
  • Rita Örvényesi: Kedves Peti! Gyakorlatilag hónapokra... hosszabb tapasztalatom nincs, nálunk bármely mennyiség elf... (2012.02.27. 21:31) Befőzött lecsó, azaz házi lecsókonzerv keresztanyám módján

Keresőszavak

advent (2) ajándék (6) alvás (2) amina (3) angol (2) arab (4) assaya (2) bara (3) baracklekvár (4) barátság (4) befőzés (3) betegség (2) bicikli (2) biciklizés (2) bizonyosság (2) boldog (5) bonbon (2) citromhéj (2) coach (5) coaching (8) család (6) csirke (2) csók (2) csokoládé (2) desszert (3) dió (3) édesség (10) egészséges (5) elfogadás (2) eltevés (2) emlék (3) erő (2) étel (3) fánk (2) fekete (2) felháborodás (2) férj (3) festés (2) festmény (2) film (6) finom (6) főétel (3) fűszer (4) gyerekek (4) gyermek (6) hagyma (2) hastánc (5) házassági évforduló (2) házi (7) házi kézápolás (2) (2) hóvirág (2) iskola (2) jácint (2) jazz (2) jóga (3) kakaóscsiga (2) kalács (4) kalácstészta (3) karácsony (13) kávé (3) kelt (5) kenyér (2) képességeim határa (2) képpel (18) kert (4) kiállítás (4) kikapcsolódás (3) kirándulás (7) könnyű étel (2) könyv (2) koreográfia (2) kórház (2) lecsó (2) lecsókonzerv (2) lekvár (3) lekváros (5) limara (2) maradék felhasználása (2) megértés (2) menta (2) méz (5) mézeskalács (4) miata (6) mozi (3) művészet (3) múzeum (5) mx5 (2) nagymama (8) olaj (2) olasz (3) olvasás (5) önismeret (6) öröm (4) örvényes (2) ősz (2) paprika (2) paradicsom (3) port.hu (3) pszichológia (6) recept (41) receptek (36) rétes (2) réteslap (2) sajt (2) sárgabarack (4) séta (2) sonka (2) spagetti (2) spenót (2) sütemény (3) sütés (6) szépművészeti (2) szerelem (3) szeretem (6) szeretet (3) szicília (2) szórakozás (4) tánc (6) tanulás (6) tapasztalat (2) tartósítószermentes (3) tartósítószer nélkül (3) tavasz (3) tavaszváró (3) tél (2) templom (2) tészta (6) tükör (2) tulipán (2) ünnep (2) utazás (7) ütőfa (2) vacsora (2) vágy (2) vallási (2) város (2) videosmart (2) wellness (3) youtube (2) zene (4) zserbó (2) zűrös nap (2) A blogban általam megjelölt kereshető kifejezések

2011.01.23. 13:24 CsR

Túrótorta I. - túró rudi

Címkék: túró rudi receptek csokoládé édesség recept desszert túrótorta képpel citromhéj

Imádjuk a túró rudit, a felnőttek rajonganak a Rákóczi-túrósért, viszont a gyerekeknek nem ízlenek a hagyományos túrós receptek. Ezért kérszült ma túró rudi torta.

A torta alapját egy kakaós-csokis piskótalap adja, ha van kedvenc recepted, nyugodtan kapd elő. Én most így csináltam: 10 dkg vajat kikevertem 10 dkg cukorral, egy tojással, egy kávéskanálnyi sütőporral, adtam hozzá 10 dkg olvasztott étcsokit és 8-9 dkg lisztet. 150 fokos sütőben sült egy kapcsos tortaformában kb. 20 percet. (Ha nincs otthon olvasztani való csoki, akkor elégedj meg kb. 2 evőkanál kakaóval, ilyenkor kell bele egy fél dl tej is.)

A tortalapot kihűtöttem, majd a kapcsos tortaformát ismét rácsatolva folytattam a sütit. 2 dl tejszínt habbá vertem és hozzáadtam 20 dkg cukrot, majd az áttört túrót, fél citrom levét és egy citrom reszelt héját. Az egészet alaposan elkevertem, kóstolgattam. A cukor mennyisége erősen függ a túrótól, ha kicsit savanykásabb az íze, bizony több cukrot kíván a töltelék. A citromhéj mennyisége is saját ízlésedet kell, hogy tükrözze. A végén a zselatinport nagyon kevés tejben feloldottam, kissé felmelegítettem és erős keverés mellett a kész túrótöltelékhez adtam. (Ha van otthon zselatin fix, nagyon megkönnyíti a munkádat, de akkor tartsd be a tasakon írt elkészítési módot, a cukrot csak a végén add hozzá!)

Következett a torta összeállítása: a túrókrémet egyszerűen a csokis piskótaalapra kentem, majd a hűtőbe tettem dermedni.

A torta tetejére vastag csokiréteg kerül, legalább 20 dkg csokival kell számolni. Mivel nálunk az este folyamán "valaki" megdézsmálta a csokikészletet, kicsit kevésnek bizonyult az itthon levő készlet, így a torta tetejét nem tudtam teljesen befedni. Legközelebb előrelátóbb leszek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nezzbehozzam.blog.hu/api/trackback/id/tr852607048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása