Magamról

Érzelmek, értelem, fejlődés, tanulás, család, társadalom, munka, párkapcsolat, gyereknevelés, barátság, politika, lélek, test, tánc és némi keleti kultúra. Minden, ami foglalkoztat, természetesen női szemmel.

Kreatív

Nekem fontos írások

  • Orsolya Zeliska: Kedves Nézz be hozzám! Én is beszereztem egy mézeskalács ütőfát. Azt szeretném kérdezni, hogy te m... (2016.12.02. 11:18) Mézeskalács-ütőfa Erdélyből
  • estve: Elolvastam többször is, de csak a mártásnál szerepel tojás. Biztosan nem kell a tésztájába is? (2014.01.01. 21:18) Örök klasszikus - aranygaluska
  • Gergely László: Csudálatos, Mary! Esetleg gyömbéres kalács receptje is van? :) (2012.07.23. 00:05) Mary sajtos pogácsája
  • Gergely László: Jól "hangzik"! Örülök, hogy folytatod az írást, hiszen ez a blog a szülinapi ajándékod! :) (2012.06.26. 20:54) Mentaszörp
  • Rita Örvényesi: Kedves Peti! Gyakorlatilag hónapokra... hosszabb tapasztalatom nincs, nálunk bármely mennyiség elf... (2012.02.27. 21:31) Befőzött lecsó, azaz házi lecsókonzerv keresztanyám módján

Keresőszavak

advent (2) ajándék (6) alvás (2) amina (3) angol (2) arab (4) assaya (2) bara (3) baracklekvár (4) barátság (4) befőzés (3) betegség (2) bicikli (2) biciklizés (2) bizonyosság (2) boldog (5) bonbon (2) citromhéj (2) coach (5) coaching (8) család (6) csirke (2) csók (2) csokoládé (2) desszert (3) dió (3) édesség (10) egészséges (5) elfogadás (2) eltevés (2) emlék (3) erő (2) étel (3) fánk (2) fekete (2) felháborodás (2) férj (3) festés (2) festmény (2) film (6) finom (6) főétel (3) fűszer (4) gyerekek (4) gyermek (6) hagyma (2) hastánc (5) házassági évforduló (2) házi (7) házi kézápolás (2) (2) hóvirág (2) iskola (2) jácint (2) jazz (2) jóga (3) kakaóscsiga (2) kalács (4) kalácstészta (3) karácsony (13) kávé (3) kelt (5) kenyér (2) képességeim határa (2) képpel (18) kert (4) kiállítás (4) kikapcsolódás (3) kirándulás (7) könnyű étel (2) könyv (2) koreográfia (2) kórház (2) lecsó (2) lecsókonzerv (2) lekvár (3) lekváros (5) limara (2) maradék felhasználása (2) megértés (2) menta (2) méz (5) mézeskalács (4) miata (6) mozi (3) művészet (3) múzeum (5) mx5 (2) nagymama (8) olaj (2) olasz (3) olvasás (5) önismeret (6) öröm (4) örvényes (2) ősz (2) paprika (2) paradicsom (3) port.hu (3) pszichológia (6) recept (41) receptek (36) rétes (2) réteslap (2) sajt (2) sárgabarack (4) séta (2) sonka (2) spagetti (2) spenót (2) sütemény (3) sütés (6) szépművészeti (2) szerelem (3) szeretem (6) szeretet (3) szicília (2) szórakozás (4) tánc (6) tanulás (6) tapasztalat (2) tartósítószermentes (3) tartósítószer nélkül (3) tavasz (3) tavaszváró (3) tél (2) templom (2) tészta (6) tükör (2) tulipán (2) ünnep (2) utazás (7) ütőfa (2) vacsora (2) vágy (2) vallási (2) város (2) videosmart (2) wellness (3) youtube (2) zene (4) zserbó (2) zűrös nap (2) A blogban általam megjelölt kereshető kifejezések

2011.07.09. 20:57 CsR

Zserbó-csiga

Címkék: utazás kalács sütemény sütés zserbó kakaóscsiga kalácstészta

Holnap utaznak a gyerekek nyaralni. Útravalónak és ottani csemegének találtam ki ezt a receptet. Főként azért, mert rengeteg sárgabarack termett (terem) az idén. Naponta 6-8 üvegnyi lekvár készül belőle, s a kimaradó mennyiséggel minden nap kezdek valamit. Hol grízes tésztára tesszük, hol csak reggelire fogy el a friss kalácshoz. Ma ezt varázsoltam:

Kalácstésztát készítettem (recept a Hokkaido Limarától, már sokszor írtam róla). A nagy meleg miatt kikapcsoltam a dagasztógépet, nehogy túlmelegedjen a tészta. Amikor készre kelt és kinyújtottam, egyszerűen megkentem a baracklekvár és a dió, meg némi cukor keverékével. A tésztát szorosan feltekertem, majd csigákra vágtam. A csigák tetejére vajdarabok és cukor került. Hmmm.....

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nezzbehozzam.blog.hu/api/trackback/id/tr43053584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CTamás · http://www.joegeszseget.hu/ 2011.07.12. 00:47:11

Hogyan oldod meg, hogy napi 6-8 üveg lekvárt csinálsz meg csak? Egyben nem lenne jobb?

CsR 2011.07.12. 06:38:28

Szia Cerika!
Ó dehogynem lenne jobb egyben! A barackfa néhány éves, az idén rengeteg gyümölcs van rajta, és szép fokozatosan érik. Csak azt a gyümölcsöt szedtem le, ami könnyedén lejött az ágról, így adott napi egy kosárnyit. Ez magozva, tisztítva kb. 3 kg gyümölcsöt ad.
Szerencsém van, mert a kicsi mellett ez épp a feldolgozható mennyiség. De úgy látom, e hét csütörtökön-pénteken végképp óriási lekvárfőzésben fog kicsúcsosodni a barackszezon.

CsR 2011.07.12. 06:39:26

@Cerika:
Végre a képet is bemásoltam a csigákról.... hm... valamit mára is kitalálok!
süti beállítások módosítása